Las Cenizas de Prometeo

En aquesta ocasió us oferim un llibre d’en Joaquim Sempere, professor de Sociologia a la Universitat de Barcelona, especialitzat en temes de medi ambient i en investigacions sobre les necessitats humanes i sobre el paper de la ciència i els experts als conflictes socioecològics.

En paraules d’en Gustau Muñoz “Las cenizas de Prometeo. Transición energética y socialismo (Pasado&Presente, 2018), és un llibre informat i compromès. No només descriu, amb dades i arguments seriosos, el progressiu esgotament de recursos i de fonts d’energia fòssil i símptomes tan angoixants com el canvi climàtic o la pèrdua de biodiversitat, o la sobrecàrrega de deixalles i residus tòxics com a fruit de la cursa desbocada d’un capitalisme enfollit, sinó també els efectes socials patològics de l’acceleració de tots els mals apuntats arran de les darreres dècades de neoliberalisme i globalització. No només circumscriu causes i efectes, sinó que fa propostes en la línia d’una alternativa ecosocialista democràtica i d’una urgent transició a una societat post-carboni. Parla de transició energètica i de decreixement, però tothora hi compareix l’home polític que es qüestiona la factibilitat de les propostes. També analitza críticament els pal·liatius, que considera del tot insuficients, del tipus de la modernització ecològica o el capitalisme verd. L’alternativa ha de ser global, completa, de fons. Una alternativa socialista i ecològica.”

La presentació anirà a càrrec d’en Josep Busquets.

Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s